Jakarta - Yogjakarta (dag 4 en 5) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu Jakarta - Yogjakarta (dag 4 en 5) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu

Jakarta - Yogjakarta (dag 4 en 5)

Blijf op de hoogte en volg Henny

10 September 2012 | Indonesië, Batavia

Zaterdagavond zijn we dus vertrokken vanuit Jakarta naar Yogjakarta. En hoe fout het liep bij de bestelling van de tickets, hoe vlot alles die avond verliep in het station.. Dus natuurlijk een half uur te vroeg, en dan nog op een perron waar niet mocht gerookt worden :s

Zondag om 5u15 of zo kwamen we aan in Yogjakarta, en dan op zoek naar een plaats om te slapen die nacht (en onze rugzakken te deponeren). Chance dat er in het station een soort informatiestand was met een heel behulpzame man die ons direct zijn GSM gaf om hotels te beginnen afbellen. We zijn in een losmen beland (een soort goedkoop hotel) waar we 170,000 Rp betalen voor een 2persoonskamer (iets van 15 euro). Veel luxe moet je daar natuurlijk niet voor verwachten, maar we hebben een bed en een WC en zelfs een koude douche :)

Gisteren zelf dan niet veel meer uitgestoken: efkens de stad gaan verkennen en mijn eerste (!!!) pintje van de conge gedronken...

Vandaag opnieuw niet uitgeslapen: om 5u zijn we vertrokken naar Bromobudur en Prambanan, 2 verschillende tempels die echt alletwee de moeite zijn. Als jullie de foto's zien, zullen jullie het wel zien. Super gewoon!!

Morgen vertrekken we al terug uit Yogjakarta. Eerst naar de Bromo-vulkaan en dan verder naar het Noorden van Bali... Het worden opnieuw 2 lastige dagen, maar 't is het zeker waard :)

Vele groetjes aan iedereen!! x

• 10 September 2012 - 12:09

Frans Vandenweghe:

Allé, blij dat alles goed gaat. Gisteren zat geweest, maar dat had je natuurlijk el verwacht. Marleen VDW heeft ons veilig thuis gebracht. Straks te voet naar de Cycloon om de auto op te halen.

• 10 September 2012 - 17:39

Dirk:

Hallo landgenoot, google even "ultieme gids voor Bali" en je vindt gratis al mijn tips!
    Ik woon al 30 jaar in Indonesie.