Dag 4. Belgrado - Uzice - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu Dag 4. Belgrado - Uzice - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu

Dag 4. Belgrado - Uzice

Blijf op de hoogte en volg Henny

07 September 2019 | Servië, Belgrado

Het lukte niet om vooraf transport te reserveren naar Topcider Station, van waaruit de trein naar Uzice vertrekt. Dan maar vroeg genoeg opstaan zodat we nog wat kunnen regelen.. Met ons beste Engels bellen we een taxi op, en de dispatcher laat ons weten dat de taxi er binnen 3 minuutjes zal zijn. Haastje zjirre, en we zijn er mee weg.
In het station van Topcider wil ik nog twee koffies to go bestellen. ‘T is nogal lang aanschuiven, en zo begin ik te babbelen met een meisje uit Canada dat dezelfde trein moet nemen. En vriendelijkheid loont, want ze betaalt onze koffies.
De trein vanuit Topcider vertrekt stipt om 9 uur voor een tocht van 3 uur door het Servische landschap. Uzice, here we come!
Tegen 12.45 uur zijn we geïnstalleerd in ons appartement voor de volgende 4 dagen. Het is een transferdag, dus er staat niks op het programma. Beetje wandelen, en af en toe een terrasje... En dan op een bepaald moment gaan schuilen, want er breekt een onweer uit zoals wij dat niet kennen in Ledegem. Grote hagelstenen, straten lopen direct onder, de putjes kunnen het water niet meer slikken... Ook de Stella-parasols kunnen de hoeveelheid water niet houden dus dan maar efkes wachten in de bar....
‘s Avonds doen we het kalm aan. We gaan een pizza eten in de Oriënt Express, en daarna nog wat Netflixen. Morgen excursie!!! (hopelijk zonder onweer)