Dag 8. Uzice - Podgorica - Reisverslag uit Podgorica, Montenegro van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu Dag 8. Uzice - Podgorica - Reisverslag uit Podgorica, Montenegro van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu

Dag 8. Uzice - Podgorica

Blijf op de hoogte en volg Henny

11 September 2019 | Montenegro, Podgorica

Om 12 uur starten we de volgende etappe van onze reis, we nemen de trein naar Podgorica. Voor wie het niet weet: de hoofdstad van Montenegro. Dit traject maakt deel uit van de route Belgrado - Bar (en deze route was eigenlijk de reden dat we Servië en Montenegro combineren).
We kopen in de supermarkt nog wat om te eten en drinken onderweg, want de rit duurt bijna 7 uur.

We hadden zitplaatsen gereserveerd, om zeker te zijn dat we samen konden zitten. Maar de plaatsen die we hebben, zijn allebei bezet én zijn zelfs niet naast elkaar (alhoewel de nummers elkaar opvolgen...). Gelukkig zijn er voldoende vrije plaatsen, zodat we toch naast elkaar kunnen zitten...

Het liep allemaal te vlotjes. Door problemen met de machinekamer staat we ongeveer een uur stil in Prijepolje. Het zal een nog langere rit worden.
Aan de grens met Montenegro is er uitgebreide controle, máár er is ook een man die langskomt met koud bier. 2 euro voor een halve liter, véél meer dan we tot nu toe gewend waren, maar het doet enorm deugd :)

Anderhalf uur te laat arriveren we in Podgorica, toch wat ontgoocheld want de “mooiste treinreis van Europa” was in onze ogen toch wat overdreven... Misschien heeft de vertraging er wat mee te maken, want het laatste uur reden we in het donker.

Nog 1,3 km wandelen naar ons appartement, zegt Google Maps.... Onze verhuurder staat ons al op te wachten, dus vlug een rondleiding (onze eerste Airbnb, al onmiddellijk een positieve ervaring). We besluiten niet meer te gaan eten, want het is al 21.30 uur. Gewoon nog een keer naar de supermarkt, een paar pintjes en ons bed in. Morgen om 6.30 uur gaat de wekker alweer...