Dag 9. Podgorica - Reisverslag uit Žabljak, Montenegro van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu Dag 9. Podgorica - Reisverslag uit Žabljak, Montenegro van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu

Dag 9. Podgorica

Blijf op de hoogte en volg Henny

12 September 2019 | Montenegro, Žabljak

Om 6.30 uur gaat de wekker, want we hebben een druk programma met 2 excursies. Eerst vertrekken om naar Biogradska Gora National Park.
Onderweg stoppen we ook nog bij het Moraca Monastery en in Kolasin (voor ons een overbodige stop).

Biogradska Gora is een prachtig nationaal park met daarin het Biogradska Meer.
Samen met de gids en 2 Spanjaarden doen we een wandeling in het woud rond het meer. De eeuwenoude bomen lijken op bepaalde momenten buitenaards, we hebben ogen tekort...

Rond de middag sluiten we dan aan bij een tour die startte vanuit Kotor naar Tara Canyon en Durmitor National Park.
We rijden een heel eind langs de Tara rivier, gelukkig dat ik niet zelf moet rijden want ik zou waarschijnlijk overal stoppen om een foto te nemen...

We maken een korte stop aan het Black Pond Rainforest, en gaan dan naar de spectaculaire brug over de Tara Canyon, de grootste kloof van Europa. Het is al onmiddellijk duidelijk dat het toerisme al meer boomt in Montenegro dan in Servië, aan de bussen te zien van de toeristen met hetzelfde plan. We genieten van op afstand met een pintje ;)

Laatste stop wordt Durmitor NP, waar we rond het gletsjermeer Black Lake wandelen. Ook hier weer een schitterende plek, waar we genieten van iedere seconde... “Woa da widder nu were zitn” is ongeveer het enige dat we nog tegen elkaar zeggen :D

Aangezien al drie verschillende mensen Pod Volat hebben aanbevolen, is de keuze voor ons avondmaal rap gemaakt. En het was inderdaad een aanrader, de Japrak smaakt enorm.

• 13 September 2019 - 18:04

Frans Vandenweghe: