Dag 15. Kotor - Reisverslag uit Kotor, Montenegro van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu Dag 15. Kotor - Reisverslag uit Kotor, Montenegro van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu

Dag 15. Kotor

Blijf op de hoogte en volg Henny

18 September 2019 | Montenegro, Kotor

Vandaag willen (een deel van) de “Ladder of Kotor” bewandelen. Het is een oude historische weg, die nu vaak wordt gebruikt door hikers. De meeste mensen kiezen om te klimmen naar het San Giovanni Fort, maar dat is met trappen (iets wat ik absoluut haat, en we moeten er al 115 doen om aan ons appartement te geraken..). De “ladder” is langer maar minder steil, en deze zigzaggende route brengt ons veel hoger zodat we schitterende zichten krijgen op het fort en de baai. Na een kilometer of 4 klimmen, beslissen we om terug te keren, we zijn al behoorlijk tevreden over onze prestatie (reken een hoogteverschil van meer dan 400 meter!!)

Het plan was om omhoog te wandelen via deze route en dan terug te keren via de trappen, maar onderweg komen we verschillende mensen tegen die laten weten dat dit enkel kan als we entreegeld betalen voor het fort. 8 euro enkel en alleen om via trappen naar beneden te gaan lijkt ons te veel want het fort op zich zegt ons niks. We komen dus langs dezelfde weg terug, maar doen wel nog een omweg naar een verlaten kerkje.

We hadden al pintjes voorzien in onze frigo, zodat we bij thuiskomst trots op onszelf kunnen proosten.

‘S avonds blijkt de wandeling toch wat in onze kleren te zitten, dus we besluiten om vroeg te gaan eten en naar een filmpje te kijken in de kamer.