Dag 7. Uzice - Reisverslag uit Uvac, Servië van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu Dag 7. Uzice - Reisverslag uit Uvac, Servië van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu

Dag 7. Uzice

Blijf op de hoogte en volg Henny

10 September 2019 | Servië, Uvac

Vandaag staat een excursie gepland naar Uvac Nature Reserve, een natuurgebied dat bestaat uit drie artificiële meren. Deze meren zijn gevormd als gevolg van de bouw van dammen voor 2 waterkrachtcentrales. De meren lijken een meanderende rivier met een prachtige groene kleur.

We vertrekken met een groepje van 6 voor een tocht van 100 km. naar dit nationale park, en daar aangekomen doen we een wandeling naar 3 verschillende viewpoints. Adembenemend gewoon, en we zijn er helemaal alleen dus wordt het een uitstap waar iedereen wat stil van wordt.
Dit nationale park is ook de heimat van de vale gier. Ik probeerde even om ze te fotograferen maar besloot dan toch maar om te genieten van het moment en de camera achterwege te laten...

Op de terugweg stoppen we nog even aan een oude verlaten mijn, waar het grondwater een meer heeft gevormd. Een leuke plek, totaal onbekend zelfs bij vele Serviërs.

Na de fooi aan onze gids, en nog een pintje in de bar naast ons appartement, is al ons Servisch geld op. We besluiten dan ook om vanavond te gaan eten in Vagone (waar we zeker zijn dat ze een creditcard aanvaarden). Morgen gaan we naar Montenegro, waar ze werken met de euro.

• 11 September 2019 - 21:24

Ilsjepilsje: