Brussel - Jakarta (dag 1 tot 3) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu Brussel - Jakarta (dag 1 tot 3) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu

Brussel - Jakarta (dag 1 tot 3)

Blijf op de hoogte en volg Henny

08 September 2012 | Indonesië, Batavia

Hey hey allemaal,
hier mijn eerste berichtje uit Java :)

Over de eerste dagen kan ik eigenlijk niet zo veel vertellen... Duizenden kilometers afgelegd, maar nog bijna niets gezien..

Donderdag zijn we om 16u vertrokken vanuit Zaventem naar Doha. Daar 3u wachten en dan terug op het vliegtuig voor nog eens 9u30. Chance dat we zo'n goede luchtvaartmaatschappij hadden: schermpje in de zetel voor ons, met de keuze tussen verschillende films, TV series, spelletjes... Daarnaast ook 3 keer warm eten (wel 3x kip, maar alle 't was ne keer met puree, ne keer met patatjes en ne keer met noedels).

Jakarta airport is in 1 woord CHAOS!!! Iedereen probeert je in zijn taxi te krijgen en de bushalte staat kweetnie hoe slecht aangeduid. Maar uiteindelijk hebben we die toch gevonden en konden we de bus nemen naar het station.

Omdat we zaterdagmorgen al wilden vertrekken naar Yogjakarta zijn we dan direct gaan aanschuiven aan een loket (nadat we eerst aan 2 verkeerde loketten stonden want alles is aangeduid in het Indonesisch) om een treinticket te kopen. Natuurlijk was de trein al volzet en waren we dus verplicht om een ticket te kopen voor de nachttrein. 't is ne keer iets anders natuurlijk, in plaats van pinten te drinken op zaterdag 8u op de trein gaan zitten :)

En dan EINDELIJK naar ons hotel... Amai amai, een douche kan toch deugd doen zulle!!

Zaterdag zaten we dus vast in Jakarta.. En dus wilden we een wandelingske maken.. Natuurlijk eerst de verkeerde kant op, dus waren we verzekers al een uur onderweg en hadden we nog niets gezien (behalve duizenden taxi's en brommerkes). De straat oversteken is kweetnie hoe gevaarlijk en we voelden ons al verbranden en de smog pakte op onze adem. Leuk is anders ... Besluit: teruggekeerd naar het hotel en geluierd aan het zwembad :p

Om 20u vertrokken naar het station waar we de trein om 20u45 moesten nemen. Hopelijk kunnen we in Yogjakarta eindelijk beginnen genieten van Indonesie :)

• 09 September 2012 - 08:36

Frans Vandenweghe:

Misschien nog niet veel gezien, maar toch reeds een andere cultuur ervaren. Dat is toch ook al iets bijzonders.