Yogjakarta - Bromo (dag 5 tot 7) - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu Yogjakarta - Bromo (dag 5 tot 7) - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Henny Vandenweghe - WaarBenJij.nu

Yogjakarta - Bromo (dag 5 tot 7)

Blijf op de hoogte en volg Henny

11 September 2012 | Indonesië, Bromo

De vorige keer schreef ik dat we in een losmen logeerden. Wat zo leuk is aan zo'n losmen is niet alleen de lage kostprijs, maar ook het feit dat iedereen contact zoekt met iedereen en ervaringen en ideeen uitwisselt. Zo hebben we beslist om Kuta over te slaan en naar de Gili-eilanden te trekken in de plaats. Al kan dat natuurlijk nog wel een paar keer veranderen, da's het voordeel van niets vooraf te boeken :)

Zondagavond zijn we nog naar een poppentheater geweest. Dat zijn zo van die kartonnen figuurtjes die achter een doek worden bespeeld zodat de mensen in de zaal de schaduwen zien. We hebben het spektakel echter maar 20 minuten volgehouden, want alles gaat heel traag en ze vertellen heel veel maar dan natuurlijk in het Indonesisch..

Op maandag 10 september zijn we dan dus naar de Bromo vulkaan vertrokken. We ziten op de bus in een internationaal gezelschap van 8 man, en da's wel leuk. Iedereen spreekt Engels dus dat valt ook mee. We zijn om 8u30 vertrokken en zullen er verzekers 12u over doen om in Bromo te geraken.. We hebben gewoon nog wat gegeten in het hotel en zijn dan maar vlug in ons bed gekropen, want 's morgens moeten we er al om 3u30 uit :s

Dinsdag om 4u met de jeep vertrokken naar Pananjakan, waar je een PRACHTIG uitzicht hebt over de Bromo-vulkaan en dan nog een erachter (Meripi of zoiets) en waar je kan genieten van een fantastische zonsopgang.. We zijn al aan de late kant als we er toe komen en als we een foto willen nemen, zien we vooral hoofden en andere kodaks. Dus maar een andere oplossing gezocht... Er staat een afsluiting aan de afgrond, maar daarvoor heb je wel nog wat plaats. Dus Henny er ook maar over en amai, da was echt niet te doen.. Ik denk da'k nog nooit zoiets moois in mijn leven heb gezien.. Pff, kippevelmomentje zulle :) :) :). Het is de koude (4 graden was het daar) en de wind zeker waard!!

Om 6u vertrokken we dan naar de Bromo vulkaan zelf, waar we naar de krater konden wandelen.. We moeten omhoog klimmen via trapjes die bijna niet meer zichtbaar zijn door het zwarte zand (?) dat naar beneden waait. Ik geraak natuurlijk regelmatig buiten adem, maar uiteindelijk bereiken we toch de top. De krater op zich is niet zo spectaculair, maar 'k ben toch super content da'k het gedaan heb!

8u dan terug naar het hotel voor een ontbijtje en om 9u30 terug in de bus: op naar Bali!!! :D